Smartstarter Karlien

Wie is, Karlien?
Hi! Ik ben Karlien, student Bedrijfskunde aan hogeschool Saxion in Enschede. Ik zit in mijn laatste leerjaar en hoop na de zomervakantie te gaan afstuderen. In het derde leerjaar van de opleiding heb ik een halfjaar (februari t/m 2021) stagegelopen bij het Kadaster.
 
Wil je iets vertellen over jouw stage die je hebt gevolgd bij het Kadaster?
Mijn stage viel midden in de coronaperiode waardoor ik voornamelijk thuis heb gewerkt. Aan de ene kant is dat jammer, maar toch heb ik dit niet per se als vervelend ervaren. Mijn collega's van DPI-bedrijfsvoering waren erg behulpzaam en daarnaast heb ik goede begeleiding gekregen. Met mijn vragen kon ik bij iedereen terecht.

Tijdens mijn stage was ik bezig met het opzetten van een eerste adoptieplan voor het werken met Microsoft Teams. Ik heb uitgezocht hoe medewerkers van het Kadaster werken met bestanden (de huidige situatie) en wat de nieuwe manier (de gewenste situatie) zou gaan worden. Ook heb ik gekeken hoe we zo goed mogelijk alle collega’s van het Kadaster kunnen meenemen in deze veranderingen. Daarnaast werkte ik ook mee in het team van Office 365 en werd ik goed betrokken bij verschillende werkzaamheden.
 
Je hebt jouw stage goed doorlopen en goed afgerond. Als stagiaire ben je doorgestroomd naar smartstarter, je hebt nu een bijbaan. Kun je iets vertellen over deze bijbaan? 
Als smartstarter pak ik de werkzaamheden op die ik tijdens mijn stage heb ook uitgevoerd. De 8 uur die ik per week voor Kadaster werk, probeer ik zoveel mogelijk op een vaste dag te plannen. Zo is het goed te combineren met mijn studie. Tijdens deze uren houd ik me bezig met werkzaamheden en tips rond Office 365, de adoptie van Office 365 (ambassadeurs, themapagina en werkzaamheden die ik kan overnemen van collega's.
 
Wat maakt jouw bijbaan als smartstarter leuk?
Wat ik het leukste vind aan mijn baan als smartstarter is dat ik echt bij alles betrokken word. Die betrokkenheid voelde ik ook als stagiaire, ik maak echt onderdeel uit van het team. Verder heb ik geleerd om theorie in praktijk te brengen, maar heb ik ook ervaren dat het in de praktijk toch iets anders gaat dan in de theorie. Tijdens mijn bijbaan heb ik meer kennis opgedaan in verandermanagement: Wat is belangrijk bij verandermanagement? Waarom willen we iets veranderen? Hoe ga ik het aanpakken? Wie heb ik nog meer nodig? et cetera.